INOVA Roadmap right arrow INOVA Roadmap right arrow

Route online

De wereld van online marketing wordt steeds complexer én belangrijker. Binnen de Route online helpt INOVA organisaties te navigeren, zodat de juiste weg wordt gekozen om organisatiedoelen te halen. Van online marketingplan tot uitvoering, teamONLINE werkt samen met de opdrachtgever voor maximaal online marketing resultaat. Slim omgaan met online marketing zorgt voor meer online bezoekers, leads én conversie!

Online marketing vraagstukken

Het online marketing vak is tegenwoordig zó breed dat het bijna onmogelijk is om écht overal kennis van te hebben. Daarnaast kent online marketing, naast specialismen, ook verschillende niveaus; strategisch, tactisch en uitvoerend. TeamINOVA heeft al deze kennis en kunde in huis om mee te denken, te adviseren, navigeren en uit te voeren op het gebied van online uitdagingen, zoals bijvoorbeeld:

Online marketing:

Waarom en hoe zetten we online marketing op een onderbouwde, meetbare en strategische manier in binnen de traditionele marketingplanning?

Lead generatie:

Hoe genereren we meer leads naar onze website of app? Welke kanalen zijn relevant? En hoe kijken we verder dan de traditionele online marketing kanalen?

Conversie optimalisatie (CRO):

Hoe kunnen we met een gedegen digitale strategie, conversie optimalisatie inzetten om onze online doelen te halen en leads te converteren?

Lead nurturing:

Hoe kunnen we onze potentiële klanten zó voeden met waardevolle informatie zodat ze zich verbonden gaan voelen met ons product, dienst en/of organisatie? Zodat ze uiteindelijk klant wíllen worden?

Inbound marketing:

Hoe kunnen we onze doelgroep naar de organisatie toe bewegen door waardevolle content creatie?

Customer/buying journey:

We zoeken een partij die ons kan helpen de customer/buying journey in beeld te brengen voor iedere relevante doelgroep. Zodat we weten welk proces een koper doorloopt bij de aanschaf van ons product of dienst. Inclusief de uitwerking naar de buying persona’s.

Marketing automation & data analyse:

We willen de online marketingprocessen in onze organisatie volledig automatiseren. Daarnaast willen we data continue analyseren en waar nodig de online strategie bijsturen en optimaliseren.

Performance marketing:

Wat levert (online) marketing ons eigenlijk op? En hoe stellen we vooraf doelen, KPI’s, KSF’fen en een budget? Kan het onze organisatie helpen activiteiten te verbinden aan meetbare resultaten?

Specialismes binnen de Route online

Binnen teamONLINE hebben we alle specialismes in huis op het gebied van online marketing. Digitale marketingstrategieën, door vertalen naar online kanalen, buyers- en customer journeys, Google Analytics, Google Tag Manager, social media strategie, SEA, (technische) SEO, CRO, Social Advertising, marketing automation en lead nurturing.

We werken nauw samen met andere disciplines. Denk maar aan de website (presteert die goed?), apps en de gebruikersvriendelijkheid ervan. Zorgen de online kanalen voor verleiding? Of deze disciplines nu via INOVA ingeschakeld worden, al in de eigen organisatie beschikbaar zijn, of via een derde partij, door écht samen te werken aan marketingresultaat wordt alles beter.

Online Marketing Stack
Focus op: Google, SEMrush, Coosto, Hotjar, Sharpspring, Leadinfo, Instagram, LinkedIn en Facebook. 

Meer weten over teamONLINE?

Route online is een onderdeel van de INOVA Roadmap. Kom gerust kennismaken, dan gaan we in gesprek over jullie online marketing vraagstukken!